tirsdag 30. oktober 2012

Hell i uhell

Start 20,00
Slutt 20.40 (23.30)
skyet\snøbyger
-2 grader




Ankommer glugga litt før kl 20,  Ole tar de første 30 min som var helt stille, 10 min inn i min første halvtime lyser det i øyne nord på jorde. slepper reven inn på hold og slepper kula. reaksjonen lar vente på seg, og jeg hører ikke det klassiske klasket i innslaget, men bare en rev som skriker. Faen skadeskutt. vi tusler ut på skuddplassen og finner noen små dråper med blod. Truffet, men hvor godt???? følger sporene 150 m der finner vi en liggeplass med forholdsvis mye blod.


Jeg ringer Jens Lundberg som er eier av en brukbar støver og en litt uerfaren Fox terrie. Jens er på plass etter 40 min og vi slipper Støveren på sporet, etter 5 min jaging går reven inn i ett hi vi kjenner.
da var det dags med terrieren. Etter flere underjordiske kontakter konkluderer vi med att reven ikke vil ut (Noe som er vanlig når de er skadet)  Hiet er grunnt og vi kontakter >Tommy  som kommer med XO en annen terrier og hi peiler, rev og hund lokaliseres raskt og etter to nedslag kan jeg gi den nådeståtet med en velrettet hagleladning.

    

Kjempe jobb av hundene og stor takk til Tommy og Jens som ville hjelpe oss med ettersøk og avlivning.


Vidar\ole P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar