onsdag 18. januar 2012

En fin kveld i glugga 17.01.2012

Første innlegg, men ikke første rev for gluggegjengen i år.

På vei hjem fra jobb svingte jeg innom glugga og la ut et spor av matblod blandet med tiurkraft og vann.
Fra høyre ned til åta, hvor jeg dynket stolpene med blod, så opp langs venstre side av jordet.

Ankom glugga ca 19.30 på kvelden, gikk først ut på jordet og spredde litt tispeurin.

Satte meg ned ca 19.35... Det var -4 grader ute og klart. Kom noen tåkebanker drivende, men hadde grei sikt.

20.31 kom det en rev, akkurat der jeg hadde starta blodsporet, vel 80 meter unna gluggeåpningen. Jeg svingte børsa i posisjon, fant reven, satte rødpunktet i bogen og klemte av. *klask* .224 vmax 55 grs traff reven i 1100 m/s. Reven spratt rundt, sprang 3m og ble så liggende mot meg. Lyset i øynene ble svakere og så endret de farge... død.

Lot reven ligge til 23.30, gikk så bort for å hente den. Fant inngangshullet rett bak venstre bog. utgangshullet på størrelse med en snusboks på høyre siden, litt lengere bak i brystet pga skrå vinkel. Hjertet hang ut, revet i biter.


En fin revetispe på 6 kg.

Tok prøver for trikiner og dvergbendelorm.

Hjemme ca rundt midnatt.
JAFFA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar