søndag 15. april 2012

14.04-15.04 2012 nr 33

0 grader
vindstille.
start 22.00
slutt 00.45


Eilert og jeg hadde vært et par timer på beverjakt og dro i glugga for å avslutte revesesongen.
Klokken 23.00 sharp dro det en rev over "Alex kula" mot venstre, ble borte. Klokken 00.15 ser vi øyne ved 150m markøren til høyre. Jeg finner den i kikkerten og ser at det er et rådyr. Enn så mye jeg ville at det skulle være rev så er det ved dobbelt og trippel sjekk et rådyr. Det legger seg ned 30m til venstre for pinnen. Vi spilte av litt lokkelyder mot rådyret for å se om det reagerte, men det var fint lite. Etter å ha fokusert 14 minutter på rådyret lot jeg blikket vandre over åkern og ser en rev komme på 90 m mot hovedåtet... rett over skyggepartiet. Finner den i kikkeret plysterer. Står fint med bogen til så jeg klemmer inn avtrekkeren... ingenting.. faen sikringen :)... jaja avsikrer, plystrer igjen og sender en kule nedover jordet. *klask*.. Røyken fra demperen gjør det umulig å se om den gikk ned eller ikke.. Jeg har egentlig en god følelse for at det var treff, men tatt alle bomskudda i det siste i betraktning så sender jeg en kule i bakken bak for å høre hvordan lyden av innslaget høres ut. Hmm mistenkelig likt.

Jaja.. trasker ut på åkern og finner reven på skuddstedet - død i smellen.


Rev nr 33, hanne ca 6 kg. 55 grs vmax mellom skuldra og ut ved  mellomgulvet.
Tror ikke vi når det nye målet med 35 hvis ikke gutta skyter to til i morgen da :)


Eilert & JAFFA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar