mandag 9. april 2012

31-32 Fart i kveld

Ankommer glugga sammen med Mats rett før midnatt.

00.06 kommer første reven opp fra søpple øya, legger meg i bogen og slepper kula. den løper avgårde og jeg hører ikke noe innslag. konstaterer fort bom, men bestemmer meg for og sjekke før vi drar hjem. ca 20 min senere kommer en ny rev frem på samme plassen.. tar meg litt bedre tid og slepper kula.
Hører ikke noe innslag og reven er søkk borte.

Da bærer det ut på jordet og leite, jeg bommer ikke på to rever på ei natt tenker att kikkerten kan ha fått seg en trøkk men kan ikke skjønne hvordan det skal ha skjedd heller. etter mye leiting.. finner vi tilfeldigvis en rev liggende 60 meter fra skuddplassen bak ei vegetasjonsøy ute på jordet. (jeg bommer ikke på to rever på en natt) skuddet satt godt men alikevel kommet seg langt avgårde. prøver og følge blodsporene tilbake for og finne ut hvem av revene dette var, men klarer bare følge de ett par meter. detta var ei gammel tispe med bare ei hjørnetann i kjeften.. alt i fremre delen manglet.

Mats tar med seg reven opp i fjøset, jeg går inni glugga for og hente mobiltelefonen for og ta bilde da jeg ser det lyser i noen reveøyne ca 170 m ut på jordet jogger ut i bilen henter rifla igjen.. inn i glugga setter meg tilrette og venter den inn, når den er inne på ca 120 m får jeg ett fint drag på den og slipper kula. Lyden av innslaget er som god musikk i ørene mine.. den gikk rett ned. en liten hannrev. Mats har nå vært med 5 turer i Goglugga og vært vitne til 6 revefellinger..




Vidar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar