lørdag 10. november 2012

09.11.12 - Rev i regnvær

Regn (enkelte korte opphold)
4 grader
frisk vind fra sør






Nok en gang lurer vi på å ta oss en tur ut i glugga. Været er ikke akkurat spådd lovende med regn utover kvelden/natta. Vi avtaler og se hvordan været er ved rundt 9 tiden på kvelden og ta en tur hvis regnet ikke kommer.

Regnet kom som spådd, men etter litt frem og tilbake så bestemmer vi oss for at vi tar en liten tur tross regnværet. På vei ut mot glugga så lufter vi om vi har trua på rev i kveld og blir enig at vi hadde vell ikke dratt hvis vi ikke trudde det ville skje noe?.  Dette kjapt etterfulgt av en komentar fra meg og at jeg har bestilt den til 23:10 så nå må vi komme oss ut til glugga.

Vi ankommer glugga 23:00 i det Vidar åpner viduet på glugga skimter han noe som står og spiser nede på åte på 100m, vi er litt usikkere på hva det er, men mistenker at det er rev.  Jeg får rigget til rifla men lys og værforhold gjør det litt vanskelig og være 100% sikker på at det er rev.
 Vidar beggynner å smatte litt og den snur seg,  endelig får jeg den i profil og er 100% sikker på at det er rev.  I den jeg finner bogen på den så begynner den og tusle bort fra åte, Vidar smatter litt på den igjen. Reven stopper og jeg finner bogen på den og slepper kula. Lyden av innslag i reven gir oss en bekreftese av treff og reven blir liggende på 110m.  Etter en kjapp titt på klokka så viser seg at reven datt 23.08 og komentaren tildligere om at den var bestilt til 23.10 kan vi vell si stemte godt.
Og vi er nå oppe i 5 rever hittils i sesongen

                    




Liten hannrev på ca 4-4,5kg



 God munnfull fra rådyrert ble siste måtid.

Det ble ikke noe mere rev å se videre utover og vi ga oss 01:00 da regnværet økte i inntensitet.



Ole-P/Vidar





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar