torsdag 8. november 2012

Første Tispa for sesongen!!

Lettskyet
-1
svak vind fra nord






Ringer Ole P, beskjeden er følger " Jeg kjører og du fikser kaffe" svaret kommer umidelbart "Jeg fikser kaffe"

Vi er på plass 1950, Ole tar første økt frem til 20.30. skjer lite de første øktene  bare ett par fugler  som skriker styggt fra skauen.

vi blir enige om og sitte til kl 23 og trua synker jo mer klokka tikker mot slutt, ti min ut i siste økta sier jeg til Ole att " Nå kommern snart, jeg har bestillt den til kl 22,50" før vi flirer det vekk og heller siste skvetten med kaffe i koppen.. 

Visst faen 22.48 blir Ole var en bevegelse fra venstre reven setter seg ned ett øyeblikk før den strener avgårde langs søppleøya og mot den ene åte haugen, smatter litt og den bråstopper, det umiskjennelige klasket fyller ørene. Død i smellen.
Ei godt voksen tispe med to brukne hjørnetenner, og en flott vinterpels.

Sesongens 4




Vidar\Ole-p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar