onsdag 21. november 2012

Nr 9 og nr 10.

+1
8-10 m/s vind
sludd/opphold
Start 21.00
Slutt 23.30
19 NOV



Hadde akkurat satt meg ned og speidet utover jordet, da en liten bevegelse ned i høyre hjørne fanget min oppmerksomhet.
REV 10 meter unna!

Pga vinkelen så subbet jeg litt borti karmen med demperen, men reven hørte ikke pga vinden. Fant reven i siktet (dvs hele siktet fylte seg med hår pga 8x forstørrelse). Fant bogen og klemte av.
Klask, rett ned. Hadde følelsen av at det ville komme flere sjanser denne kvelden så jeg lot den ligge.




Ble litt voldsomt med 55 grains vmax i 1100m/s


Var helt stille frem til en ny rev kom luskende ca 22.30. Så den på 250 meter og fulgte den ettersom den lusket seg nærmere. Kom inn bak åteøya og ble borte… vente… vente… DER på 110m.
Reven stakk frem på høyre side av øya, så satte den seg ned. Av med sikring,  reven reiste seg og sto stille. Bang. Skuddet gikk og et tydelig klask fulgte. Ladet raskt om da jeg fortsatt så lyset fra øynene, men den døde i smellen og lukket de aldri igjen.

Skuddet satt der det skulle :)

Valgte en såpass tung kule pga vinden, synd fordi pelsen ble ødelagt på begge. Men jeg skal forsøke å flå de alikevel.


Rev nr 9 og 10 var sikret. Mine to første denne sesongen.






Jon-Anders

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar