torsdag 15. november 2012

Nr 7 14 november


                                                                                                             
Regn/opphold
6 grader                                                                                                                        14 Nov
svak vind


Ny tur med Magnus Fjellstad, denne gangen i glugga vår.
regner øser ned, og da er kaffen god og ha.
Magnus henter meg hjemme 20.45 og vi tusler inn i glugga ca 21.10.
kaffekoppene fylles og praten sitter løst, sikten er grei, men mye regn. ca kl 22.30 avtar regnet før det gir seg helt. omtrent på slaget 23 dukker mikkel opp ved søppleøya før den forsvinner bak åteøya og blir borte.
den dukker raskt opp igjen og viser fremre del av kroppen, kula sleppes og det klasker til.
Den er død tenker jeg for meg selv, ser du den sier Magnus, nei svarer jeg selvsikkert.
Den løper der, reven har kommet seg avgårde og raser bakover mot skogen før den vinkler 90 grader og løper på tvers. faen tenker jeg og forsøker og følge den, plutselig bremser den helt ned og snur seg 180 grader jeg slepper kule nr to på ca 200m. hører svakt att kula treffer noe, men var det reven.
Vi finner ikke noe blod på skuddplassen hvor reven sto da første skudd ble løsnet, da går jeg rett mot plassen den sto når skudd nr to ble løsnet. der ligger den med ett perfekt skudd.
Inn høyt i bogen og ut i halsen. hvem av skuddene traff?? jeg tror det var første, mye tyder oå att det var andre.  uansett det vil nok aldri komme for en dag.

Rev nr 7 for sesongen er att faktum det er det viktigste :)
 
 
Vidar\Magnus Fjelstad


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar